dissabte, 27 de maig del 2017

3R - XERRADA I VISITA AL RIU MUGA!

El dilluns 22 de maig, en Xavi d'agenda 21 ens va venir a explicar què faríem i què havíem de portar per anar a la Muga.

El dijous 25 de maig hem anat al riu Muga. Aquesta sortida ens va molt bé també per relacionar els coneixements apresos a l'hora de medi sobre els animals vertebrats i iniciar l'últim tema de medi: l'aigua.

El recorregut va començar al poble d'Albanyà per veure el curs mig i el curs alt del riu Muga. En Xavi i la Montse ens van mostrar un mapa per veure quin recorregut feia el riu Muga i quin era el seu curs alt, mig i baix.

Primerament, vam esmorzar per agafar forces i vam fer un petit recorregut pel voral del riu per veure la vegetació de rivera. La Montse ens va explicar quins arbres hi havia prop del riu i vam fer uns exercicis de relaxació per escoltar i olorar tot allò de la natura.

Tot seguit. ens vam dividir en els grups de 3rA i 3rB per endinsar-nos dins el riu Muga en el seu curs mig. Havíem de buscar i trobar animals vertebrats (rèptils, amfibis i peixos) i invertebrats.

El resultat dels animals trobats va ser aquest:

Vam trobar una serp d'aigua i la vam estar tocant.
Vam decidir alliberar-los al seu hàbitat.  Només ens vam emportar els capgrossos per poder observar-los a la classe.

A continuació, vam caminar un tros per arribar al curs alt del riu Muga. Allà ens vam banyar i vam remuntar el riu fins arribar a una petita cascada.

Un cop ens van canviar de calçat i roba, vam dinar i jugar una estona.

I per acabar, vam anar a Empuriabrava a veure la desembocadura del riu Muga. Vam veure i explicar que el riu s'acabava i formava el mar que està al costat de la platja.

Va ser una excursió molt divertida, enriquidora i interessant! Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses!